The Cursed Stairs

Gedicht zum Thema Vater/ Väter

von  DariusTech

The stairs, the stairs the cursed stairs
Not any stairs, those special stairs
The stairs that doomed you’ re fate in time
Those are the stairs I mean

But then, they didn’ t really do
A single thing, like stairs should do
But I will try now, to explain
It’ s not the stairs I mean

Cause actually I mean the man
Who thought to own that one woman
Who finally had struggled free
Because he was so mean

But then the man, he didn’ t act
Someone whom he called friend instead
Who tried to take away your life
The act was foul and mean

At first it seemed they did succeed
You disappeared from every street
Disabled, maimed, you’ re brain was hurt
But then YOU fouled the mean

You recovered within a year
They thought you’ d die in half a year
You even beat that mortal fits
By will and self-esteem

You stayed around for sixteen years
And I was born some later years
You died eleven years ago
My father you’ ll remain


Für meinen Vater: A.W. Utech 1927-1993

Mein Vater wurde von einem Freund des ersten Mannes meiner Mutter eine Treppe hinuntergestoßen, er hatte neben mehrere Knochenbrüchen eine schwere Gehirnverletzung. Nach Prognose der Ärzte sollte ihm ein halbes Jahr bleiben, bevor er an einem der schweren Krampfanfälle (wie Epillepsie) sterben würde. Er würde nie wieder laufen oder nur reden können. In einem Jahr war er gesund, er bekam in 16,5 Jahren nur einen jener Anfälle. Er starb 1993, als er im Schlaf einen Anfall erlitt. Er starb so, wie er es sich immer gewünscht hatte, er schlief nach einem langen Arbeitstag ein, und wurde nie wieder wach.

Hinweis: Du kannst diesen Text leider nicht kommentieren, da der Verfasser keine Kommentare von nicht angemeldeten Nutzern erlaubt.

Kommentare zu diesem Text

AliseaAvery (32)
(17.11.04)
Dieser Kommentar ist nur für eingeloggte Benutzer lesbar.
Zur Zeit online:
keinVerlag.de auf Facebook keinVerlag.de auf Twitter keinVerlag.de auf Instagram